Mindfulness

Met mindfulness (MBCT: Mindfulness-Based Cognitive Therapy) concentreren we ons op het huidige moment, op het nu. Mindfulness leert je rust en helderheid te zoeken in jezelf. Door bewust met je aandacht om te gaan en telkens terug te schakelen naar het hier en nu, neem je afstand van spinsels en onrust in je hoofd. Je leert bewuste keuzes te maken, in plaats van automatisch en impulsief te reageren. 

Bij onze mindfulnesstrainingen leer je de aandacht te focussen, te mediteren en tijd te nemen voor jezelf. Ook na een individueel begeleidingstraject kan deze groepstraining, als aanvulling, blijvend profijt opleveren.

Peter Bronts leidt de wekelijkse bijeenkomsten.

De komende serie bijeenkomsten start op 3 februari a.s. Voor informatie over de training bel met ons secretariaat: 0413-319168

Meer weten?

Meer informatie over Mindfulness (MBCT) vindt je in de folder PDF Mindfulness MBCT

Mindfulness (MBCT) oefeningen

Met dank aan Noud de Haas, wiens meditaties wij na het stoppen van zijn website, met zijn toestemming hier mogen beschikbaar stellen:

(klik op de link om de oefening te beluisteren, gebruik rechtermuistoets en kies Koppeling opslaan om de oefening te downloaden op bijvoorbeeld je smartphone of pc.)

► Korte bodyscan 10 minuten

► Lange bodyscan 29 minuten

► Aandacht voor de ademhaling 8 minuten

► Aandacht voor de ademhaling 19 minuten

► Drie minuten ademruimte

► Drie centra samenvoegen 15 minuten

► Bewegen met aandacht 21 minuten

► Geleide zitmeditatie 40 minuten

► Timer 10 minuten

► Timer 20 minuten

► Timer 30 minuten met wake-up bel

► Timer 45 minuten

► Hou van het leven - Gelukkig zijn

Om gevarieerder te oefenen zijn er diverse apps gratis en betaald verkrijgbaar. Een aanrader is Insight Timer.